X
تبلیغات
هنر و سینما - سینما

چهارشنبه 6 دی1391

فهرست پولساز‌ترین بازیگران سال ۲۰۱۲ از نگاه مجله فوربس

 

فهرست بازیگران پولساز ۲۰۱۲ به شرح زیر است:

 


۱-رابرت داونی جونیر

میزان پولسازی: یک  و نیم میلیارد دلار


۲-کریستن استوارت
میزان پولسازی:1.2  میلیارد دلار

 

 


۳-کریستین بیل

میزان پولسازی: یک میلیارددلار

 


۴-دانیل کریگ
میزان پولسازی: نهصد و پنجاه و یک میلیون دلار

 

 


۵-رابرت پتینسن
میزان پولسازی: هفتصد ونود وسه میلیون دلار

 

 



۶-تیلور لاتنر

میزان پولسازی: هفتصد وهفتاد ونه میلیون دلار

 

 

 


۷-اندرو گارفیلد

میزان پولسازی: هفتصد و پنجاه ودو میلیون دلار

 

 

 


۸-جنیفر لارنس

میزان پولسازی: هفتصد وچهل وهشت میلیون دلار

 

 


۹-ویل اسمیت
میزان پولسازی: ششصد وبیست و چهار میلیون دلار

 

 


۱۰-مارک والبرگ
میزان پولسازی: پانصدو نود وهشت میلیون دلار

 

 منبع : سینمای ما

 

نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

یکشنبه 3 دی1391

آمار فروش فیلم های خارجی و داخلی تا این تاریخ

 

 

 

منبع : بانی فیلم

نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

یکشنبه 26 آذر1391

نامزدهای جشنواره گلدن گلاب 2013

 


بهترین فیلم درام:

آرگو

جانگوی آزاد شده

زندگی پی

لینکلن
سی دقیقه نیمه شب

 

بهترین فیلم کمدی – موزیکال:


بهترین هتل اگزاتیک مریگولد

بینوایان

قلمروی طلوع ماه

صید ماهی سالمون در یمن

کتاب بارقه امید

 

بهترین بازیگر مرد درام:


دانیل دی لوئیس (لینکلن)

ریچارد گر (آربیتراژ)

جان هاوکس (The Sessions)

یواکین فنیکس (استاد/مرشد)

دنزل واشنگتن (پرواز)

 

بهترین بازیگر زن درام:


جسیکا چستین (سی دقیقه نیمه شب)

ماریون کوتیار (زنگار و استخوان)

هلن می‌رن (هیچکاک)

نائومی واتس (غیر ممکن)

ریچل وایز (دریای عمیق آبی)

 

بهترین بازیگر مرد کمدی – موزیکال:


جک بلک (برنی)

بردلی کوپر (کتاب بارقه امید)

هیو جکمن (بینوایان)

ایوان مک گرگور (صید ماهی سالمون در یمن)

بیل موری (هایدپارک در هادسن)

 

بهترین بازیگر زن کمدی – موزیکال:


امیلی بلانت (صید ماهی سالمون در یمن)

جودی دنچ (بهترین هتل اگزاتیک مریگولد)

جنیفر لارنس (کتاب بارقه امید)

مگی اسمیت (کوارتت)

مریل استریپ (هوپ اسپرینگز)

 

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل:


آلن آرکین (آرگو)

لئوناردو دی کاپریو (جانگوی آزاد شده)

فیلیپ سیمور هافمن (مرشد)

تامی لی جونز (لینکلن)

کریستف والتز (جانگوی آزاد شده)

 

بهترین بازیگر زن نقش مکمل:


ایمی آدامز (مرشد)

سالی فیلد (لینکلن)

آن هاتاوی (بینوایان)

هلن هانت (The Sessions)

نیکول کیدمن (خبرنگار)

 

بهترین کارگردان:


بن افلک (آرگو)

کا‌ترین بیگلو (سی دقیقه نیمه شب)

آنگ لی (زندگی پی)

استیون اسپیلبرگ (لینکلن)

کوئنتین تارانتینو (جانگوی آزاد شده)

 

بهترین فیلمنامه:


کریس تریو (آرگو)

کوئنتین تارانتینو (جانگوی آزاد شده)

تونی کوشنر (لینکلن)

دیوید ا. راسل (کتاب بارقه امید)

مارک بول (سی دقیقه نیمه شب)

 

بهترین موسیقی متن:


آنا کارنینا (داریو ماریانلی)

آرگو (آلکساندر دپلا)

اطلس ابر (رینولد هیل، جانی کلیمک)

زندگی پی (مایکل دانا)

لینکلن (جان ویلیامز)

 
بهترین ترانه:

مانتی پوئل . کیت اوربن ترانه «برای تو» از فیلم «قانون شجاعت»

 جان بون جووی ترانه  «دیگر فرار نمی‌کنم» از فیلم «Stand Up Guys»

تیلور سوئیفت، جان پل وایت، جوی ویلیامز، تی-بون برنت ترانه «Safe and Sound» از فیلم «بازی‌های گرسنگی»

ادل و پل اپ‌ورث ترانه «اسکای‌فال» از فیلم «اسکای‌فال»

کلود-میشل شونبرگ، آلن بوبلی و هربرت کرتسمر ترانه «ناگهان» از فیلم «بینوایان»

بهترین انیمیشن:


شجاع

فرانکن وینی

هتل ترانسیلوانیا

طلوع نگهبان

رک-ایت رالف

 

بهترین فیلم خارجی زبان:


عشق

Kon-Tiki

تسخیرناپذیران

یک رابطه سلطنتی

زنگار و استخوان

 

بهترین مجموعه درام تلویزیونی
:

امپراتوری پیاده رو (BOARDWALK EMPIRE)

BREAKING BAD

داونتون ابی (DOWNTON ABBEY)

وطن (HOMELAND)

اتاق خبر (THE NEWSROOM)

 

بهترین مجموعه کمدی – موزیکال تلویزیونی:


تئوری بیگ بنگ - «The Big Bang Theory»

اپیزود‌ها - «Episodes»

دختران- «Girls»

خانواده مدرن- «Modern Family»

 «Smash»

 

بهترین مجموعه کوتاه یا فیلم تلویزیون
ی:

تغییر بازی

دختر

هت فیلد‌ها و مک کوی‌ها

ساعت

َده

 

بهترین بازیگر مرد مجموعه درام:


استیو بوشمی (امپراتوری پیاده رو)

برایان کرانستن (افسار گسیختگی)

جف دانیلز (اتاق خبر)

جان هام (مردان دیوانه)

دمیان لوئیس (وطن)

 

بهترین بازیگر زن مجموعه درام:


کانی بریتن (نشوبل)

گلن کلوز (Damages)

کلر دنیز (وطن)

می‌شل داکری (داننون ابی)

جولیانا مارگولیس (همسر خوب)

 

بهترین بازیگر مرد مجموعه کمدی - موزیکال:


آلک بالدوین (۳۰ راک)

دان چیدل (خانه دروغ‌ها)

لوئیس سی. کی. (لوئی)

مت لا بلانک (اپیزود‌ها)

جیک پارسونز (تئوری بیگ بنگ)

 

بهترین بازیگر زن مجموعه کمدی - موزیکال:

زوئی دشانل (دختر تازه)

لنا دانهام (دختران)

تینا فی (۳۰ راک)

جولیا لوئیس - دریفوس (ویپ)

امی پولر (Parks and Recreation)

 

بهترین بازیگر مرد مجموعه‌های کوتاه یا فیلم‌های تلویزیونی
:

کوین کاستنر (هت فیلد‌ها و مک کوی‌ها)

بندیکت چامبرباچ (شرلوک)

وودی هارلسون (تغییر بازی)

توبی جونز (دختر)

کلایو اوئن (همینگوی و گلهورن)

 

بهترین بازیگر زن مجموعه‌های کوتاه یا فیلم‌های تلویزیونی:


نیکول کیدمن (همینگوی و گلهورن)

جسیکا لنگ (تیمارستان: داستان ترسناک آمریکایی)

سیه نا‌می‌لر (دختر)

جولیان مور (تغییر بازی)

سیگورنی ویور (حیوانات سیاسی)

 

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در مجموعه‌ها یا فیلم‌های تلویزیونی:

مکس گرین فیلد (دختر تازه)

اد هریس (تغییر بازی)

دنی هیوستن (شهر جادویی)

مندی پتینکین (وطن)

اریک استون استریت (خانواده مدرن)

 

بهترین بازیگر زن نقش مکمل در مجموعه‌ها یا فیلم‌های تلویزیونی:

هایدن پنتی یر (نشویل)

آرچی پنجابی (همسر خوب)

سارا پاولسون (تیمارستان: داستان ترسناک آمریکایی)

مگی اسمیت (دانتون ابی)
سوفیا ورگارا (خانواده مدرن)

منبع:سینمای ما

نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

سه شنبه 11 مهر1391

آمار فروش فیلمها در اکران سینماهای آمریکای شمالی

هتل ترانسیلوانیا که یک کار کارتونی تازه ویژه کودکان و محصول شرکت سونی است،این هفته در صدر فیلم های پرفروش آمریکای شمالی قرار گرفت.
این فیلم در سه روز پایانی هفته 43 میلیون دلار فروخت که بالاترین میزان شروع فروش یک فیلم در آمریکای شمالی در ماه سپتامبر در طول تاریخ به شمار می آید ودرنتیجه رکورد قبلی را در این زمینه شکست این مسئله به اضافه فروش2/21 میلیون دلاری فیلم علمی –تخیلی و دلهره آور لوپر (Looper) که محصول دو شرکت زیر مجموعه سونی با نام های تری استار و فیلم دیستریکت است نه فقط هر دو رتبه نخست را در جدول پرفروش های این هفته نصیب سونی کرد بلکه سبب شد برای اولین بار در یک ماه اخیر ،مجموع فروش فیلم ها در این هفته بیشتر از سودآوری آثار سینمایی در همین زمان از سال پیش باشد واین تفاوت به رقم جالب 20درصد رسید.فروش 19 میلیون دلاری Tansylvaniaدرروز شنبه هم بیشترین میزان سودآوری یک فیلم اکران شده در یک تک شب در طول ماه سپتامبر در کل دوران های سینما بود . این میزان فروش درقیاس با فروش 11 میلیون دلاری آن در شب اول (جمعه شب) رشد خیره کننده 73 درصد را نشان می دهد .بااین که هتل ترانسیلوانیا به طور همزمان در 3349 سالن در سطح آمریکا و کانادا در حال پخش است،درهر یک از سالن‌ها و محل های نمایش خود به معدل فروشی برابر با 12840 دلار دست یافت. بیشترین شروع فروش قبلی در طول ماه سپتامبر را«خانه شیرین الا با ما» با 6/35 میلیون دلار در سال 2002 در اختیار داشت .بهترین شروع فروش برای یک انیمیشن شرکت سونی نیز اسمارف ها در تابستان سال پیش بودکه در آغاز اکرانش 6/35 میلیون دلار را به جیب صاحبانش ریخت .
بررسی ها نشان می دهد که 76 درصد فروش زیاد هتل ترانسیلوانیا در هفته گذشته راخانواده ها و اعضای فامیل ها با رجوع گروهی شان به سالن های سینما موجب شدند وفقط 24درصد فروش آن توسط سایر قشرها ویا آن‌چه تماشاگران معمولی نامیده می شوند ، فراهم آمد.از بين تماشاگران بالای 12 سال این فیلم نیز 60درصد زن بوده اند،از زمان اکران «شوالیه تاریکی بپا می‌خیزد» در ابتدای تابستان امسال که کارش را با فروشی 160 میلیون دلاری شروع کرد ،ترانسیلوانیا بالاترین شروع فروش را در میان آثار امسال سینمای دنیا داشته است.Hotel Transylvania از صدای نامداران و هنرپیشه هایی همچون ادام سندلر،اندی سمبرگ، کوین جیمز،سلونا گومز،استیوبوسکی،مالی شانون و یان لوویتز بر روی کاراکترهای کارتونی خود بهره می گیرد و کارگردانی را هم گندی تارتاکوفسکی روس تبار انجام داده که سابقه تولید سریال تلویزیونی جنگ های ستاره ای : جنگ های کلونی را در کارنامه اش دارد.اما لوپر (looper) این هفته در 2992 تالار در آمریکای شمالی اکران شد تا تری استار که توزیع آن را بر عهده داشت ،با موفقیت در انجام ماموریت اش ،کارنامه مالی سونی را در این هفته پربارتر کند.جوزف گوردون لویت ،بروس ویلیس ،امیلی بلانت و جف دان یلز بازیگران اصلی این فیلم هستند که در قصه آن شاهد سفر کاراکترها در امتداد زمان و از عصری به دوره ای دیگر هستیم وکارگردان هم رایان جانسون بوده که پیشینه ساخت فیلم «آجر» را درکارنامه اش دارد. دیگر فیلم تازه این هفته که در سطح وسیعی اکران شد ،یک درام دانش آموزی متعلق به شرکت فاکس به نام «عقب نشینی نمی کنم» بود که فروش اندکی داشت واز 7/2 میلیون دلار سودسازی در سه روز پایانی هفته به رغم پخش آن در 2515 تالار در سطح منطقه فراتر نرفت. در این فیلم ویولادیویس سیاهپوست ومگی گیلن ها سفید پوست رل دوزن طلاق گرفته از همسران شان را بازی می کنند که می کوشند شرایط نامساعد تحصیلی فرزندان شان در شهرپیتسبورگ آمریکا را ارتقاء بخشند.شاید هم برنده اصلی درمیان فیلم های این هفته ،کاری تازه به نام «زمین کامل» بوده باشدکه یک فیلم کمدی موزیکال است و شرکت یونیورسال آن را فقط در 335 تالار اکران کرد وبا این وجود 2/5 میلیون دلار فروخت و به معدل عالی 15560 دلار در هرسانس رسید ودر رده ششم جدول پرفروش ها نشست و این امیدرا بوجود آورد که با شروع اکران وسیع اش از فردا(چهارشنبه) فروش بسیار بیشتری داشته باشد .آنا کندریک و ریبل ویلسون بازیگران اصلی این فیلم به کارگردانی جیسن مور هستند وما ورود یک دختر جوان را به گروه موسیقی یک مدرسه به چشم می بینیم که مصمم است روش های كهنه فعالیت وکار در این گروه را مدرن کند.


منبع:بانی فیلم

نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

دوشنبه 3 مهر1391

گزارش وضعیت تولید سینمای ایران تا اول مهر ماه سال 91

 


واحد پشتیبانی تولید بنیاد فارابی اعلام کرد؛ تا اول مهر ماه جاری، 19 فیلم آماده نمایش (اکران نشده)، 6 فیلم در مرحله صداگذاری، 9 فیلم در مرحله تدوین، 8 فیلم در مرحله فیلمبرداری و 41 فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارند.

دو فیلم پس کوچه های شمرون (کامران قدکچیان) و کلاه قرمزی و بچه ننه (ایرج طهماسب) از میان آثار تولید شده سال جاری اکران شده اند.

بر پایه این گزارش، فیلم های، تولد(محمدرضا ورزی)، گناهکاران(فرامرز قریبیان)، بچگیتو فراموش نکن(جلال فاطمی)، بچه های جسور(حجت اله سیفی)، ابرهای ارغوانی(سیامک شایقی)، فرزند خوانده(وحید نیکخواه آزاد)، 9:20 دقیقه در بوشهر (محمد امین همدانی)، 578 روز انتظار(احمد عبدالهیان)، جا به جا (علی توکل نیا)، دامنه های سفید(احسان عبدی پور)، غریبه (حمید بهمنی)، گورداله(نادره ترکمانی)، بزرگ مرد کوچک (صادق صادق دقیقی)، هیچ کجا هیچ کس (ابراهیم شیبانی)، احتمال معکوس(بهرام توکلی)، روز رستاخیز(احمدرضا درویش)، عقاب صحرا (مهرداد خوشبخت)، خاکستر و برف(روح الله سهرابی) و مروارید (سیروس حسن پور) آماده نمایش هستند.

در مرحله صداگذاری نیز فیلم های چتر سبز (ناصر رفایی)، هیس دخترها فریاد نمی زنند(پوران درخشنده)، کلاس هنرپیشگی (علیرضا داودنژاد)، رسوایی(مسعود ده نمکی)، جیب بر خیابان جنوبی(سیاوش اسعدیان) و یوسف هور (مرغابی دشت سرخ) ساخته علی اصغر شادروان قرار دارند.

فیلم های برلین -7 (رامتین لوافی پور)،‌ استرداد(علی غفاری)، سلام/ خداحافظ(پرویز شهبازی)، همه چیز برای فروش(امیر ثقفی)، از تهران تا بهشت(ابوالفضل صفاری)، آقای الف(علی عطشانی)، زیباتر از زندگی(انسیه شاه حسینی)، آفتاب مهتاب زمین (علی قوی تن) و عملیات مهد کودک(فرزاد اژدری) در مرحله تدوین هستند.

فیلم های مرحله فیلمبرداری نیز عبارتند از: نیکان و بچه غول(عبدالرحمن رضایی)، دل بی قرار(قربان نجفی)، حماسه روزبه(علی نوری اسکویی)، محمد(ص)(مجید مجیدی)، آخرین داستان(اشکان رهگذر)، چ (ابراهیم حاتمی کیا)، فرزند چهارم (وحید موسائیان) و دلتنگی های عاشقانه(رضا اعظمیان).

بر پایه این گزارش 46 پروژه در مرحله پیش از تولید به سر می برند که از این میان 21 پروژه بیش از 50 درصد این مرحله را گذرانده اند.
 


منبع:سینمانگار



نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

دوشنبه 3 مهر1391

نماینده ایران در پنجاه و پنجمین دوره اسکار(2013)


به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی: کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی متشکل از خانم ها پوران درخشنده و نیکی کریمی و آقایان شهرام اسدی، فریدون جیرانی، حسین زندباف، علی شاه حاتمی، حمید رضا صدر، علی معلم و امیر اسفندیاری به جلسات خود پایان داد و فیلم برگزیده سینمای ایران را به آکادمی معرفی کرد.

این کمیته در نخستین جلسه، امیر اسفندیاری را در مقام سخنگو برگزید. اسفندیاری در باب برنامه های کمیته اسکار اعلام کرد:

«
در گام نخست، اعضاء کمیته با بررسی ضرورت و یا عدم ضرورت حضور سینمای ایران در هشتاد و پنجمین مراسم اسکار با توجه به ساختار حاکم بر هالیوود و به ویژه در موقعیت فعلی بین المللی، ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبران در هر شکلی و خصوصا در سینما، تصمیم به مشارکت فعال در این زمینه جهت استفاده از کلیه فضاهای موجود برای نمایش استعدادهای سینمای ایران و تعیین قواعد بازی به مصلحت این سینمای نجیب گرفتند و به این ترتیب، با ورود به روند مشخص جهت انتخاب فیلم برگزیده، جدا از بررسی مقررات و فهرست عناوین معرفی شده از سوی کشورهای دیگر در جلسات برگزار شده، فهرست رسمی 72 عنوان فیلمی که از تاریخ 1390/07/09 تا 1391/07/09 برای نخستین بار در کشور اکران شده و یا می شوند، در فضایی تخصصی و حرفه ای با رعایت مقررات و بررسی همه جانبه عناوین حائز شرایط بررسی شد و بنا به رأی اعضاء، دوازده فیلم شامل «آینه های روبرو» ساخته نگار آذربایجانی، «بغض» ساخته رضا درمیشیان، «بوسیدن روی ماه» ساخته همایون اسعدیان، «چیزهایی هست که نمی دانی» ساخته فردین صاحب زمانی، «راه آبی ابریشم» ساخته محمد رضا بزرگ نیا، «زمانی برای دوست داشتن» ساخته ابراهیم فروزش، «سعادت آباد» ساخته مازیار میری، «گلچهره» ساخته وحید موساییان، «مرگ کسب و کار من است» ساخته امیر ثقفی، «ملکه» ساخته محمد علی باشه آهنگر، «نارنجی پوش» ساخته داریوش مهرجویی و «یه حبه قند» ساخته رضا میرکریمی در فهرست کوتاه اولیه قرار گرفت.

در ادامه پس از کسب اطمینان از تحقق شرط نمایش عمومی یک هفته ای در فاصله زمانی مقرر، ده فیلم واجد شرایط به لحاظ ظرفیت ها و امکان پذیری های موجود و سوابق حضور بین المللی و بازتاب های آن مورد بررسی قرار گرفتند که در نتیجه پنج فیلم «آینه های روبرو»، «گلچهره»، «مرگ کسب و کار من است»، «ملکه» و «یه حبه قند» در فهرست کوتاه بعدی جای گرفتند.

در مرحله آخر، سه فیلم «گلچهره»، «ملکه» و «یه حبه قند» که هر یک از ظرفیت هایی جهت انتخاب نهایی برخوردار بودند، در بحث ها لحاظ شدند که عاقبت با توجه به استاندارد و ارزش های تولید، استفاده خوب از عناصر فیلمسازی، توجه به فضا و جغرافیای بومی و برخورداری از شناسنامه ای ایرانی، فیلم «یه حبه قند» ساخته رضا میرکریمی برای نمایندگی صنعت ملی سینمای ایران نماینده شایسته تری تشخیص داده شد و بر اساس رأی کمیته برای حضور در فهرست فیلم های خارجی زبان در هشتاد و پنجمین مراسم اسکار به آکادمی معرفی شد

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: با عنایت به ضرورت رعایت نکات لازم و پرهیز از حضور افراد ذینفع در ترکیب کمیته، فیلم «شب واقعه» به تهیه کنندگی آقای سید احمد میرعلایی و کارگردانی آقای شهرام اسدی در آغاز جلسات به درخواست ایشان از فهرست فیلم های مورد بررسی خارج شد.
 

منبع:سینما نگار

نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

یکشنبه 15 مرداد1391

پنجاه فيلم برگزيده تاريخ سينما به انتخاب منتقدان و كارگردانان معتبر سينماي جهان


اين هفتمين باري‌ست كه بازي جذاب «ده فيلم برگزيده عمر» يا همان TOP TEN معروف مجله معتبر «سايت اند ساوند» برپا مي‌شود؛ دهه به دهه از 1952 تا امروز. اولين بار در سال 1952 بود كه اين ماهنامه سينمايي فهرست بهترين‌هاي تاريخ سينما را به انتخاب منتقدان سينمايي مطرح جهان منتشر كرد. از آن سال تا كنون، بيش از نيم قرن است كه سينمادوستان سراسر دنيا هر ده سال يك بار چشم‌انتظار فهرست ده فيلم برگزيده تاريخ سينماي «سايت اند ساوند» هستند.
حالا در سال 2012 بار ديگر اين بازي جذاب و شوق‌انگيز برگزار شد و منتقدان سينمايي برگزيدگان خود را در اختيار مجله گذاشتند تا راي‌گيري مهم دهه انجام شود.

از سال 1992 در كنار نظرخواهي از منتقدان، انتخاب‌هاي كارگردان‌ها هم به بازي «سايت اند ساوند» اضافه شد و امسال سومين بار است كه اين نظرخواهي در دو فهرست «برگزيده منتقدان» و «برگزيده كارگردانان» منتشر مي‌شود.
846 نفر از منتقدان و 358 نفر از کارگردانان نام‌دار و مطرح جهان در نظرخواهي 2012 اين مجله شركت كردند و راي‌هاي‌شان را دادند تا در نهايت دو فهرست «ده فيلم برگزيده تاريخ سينما» به انتخاب منتقدان و كارگردانان فراهم شود.

برگزیده منتقدان در سال 2012 :


1) سرگیجه (آلفرد هیچکاک، 1958) / 191 راي
2) همشهری کین (اورسن ولز، 1941) /‌ 157 راي
3) داستان توکیو (یاسوجیرو ازو، 1953) /‌ 107 راي
4) قاعده بازی (ژان رنوار، 1939) /  100 راي
5) طلوع (فردریش مورنائو، 1927) / 93 راي
6) 2001 : يك ادیسه فضایی (استنلی کوبریک، 1968) / 90 راي
7) جویندگان (جان فورد، 1956) / 78 راي
8) مردی با دوربین فیلم‌برداری (ژیگا ورتوف، 1939) / 68 راي
9) مصائب ژاندارک (کارل تئودور درایر، 1927) / 65 راي
10) هشت و نیم (فدریکو فلینی، 1963) / 64 راي

رزمناو پوتمكين (سرگئي آيزنشتاين، 1925) / 63 راي
آتالانت (ژان ويگو، 1934) /  58 راي
از نفس افتاده (ژان لوك گدار، 1960) / 57 راي
اينك آخر الزمان (فرانسيس فوردكوپولا، 1979) / 53 راي
آخر بهار (ياسوجيرو ازو، 1949) / 50 راي
ناگهان بالتازار (روبر برسون، 1966) 49 راي
هفت سامورايي (آكيرا كوروساوا، 1954)/ 48 راي
پرسونا (اينگمار برگمان، 1966)/ 48 راي
آينه (آندري ناركوفسكي، 1974) / 47 راي
آواز در باران (استنلي دانن - جين كلي، 1951) / 46 راي
ماجرا (ميكل آنجلو آنتونيوني، 1960) / 43 راي
تحقير (ژان لوك گدار، 1963) / 43 راي
پدرخوانده (فرانسيس فورد كوپولا، 1972) / 43 راي
اُردِت (كارل تئودور دراير، 1955) / 42 راي
در حال و هواي عشق (ونگ كار واي، 2000) / 42 راي
راشومون (آكيرا كوروساوا، 1950) / 41 راي
آندري روبلف (آندري تاركوفسكي، 1966) / 41 راي
بزرگراه مالهالند (ديويد لينچ، 2001) / 40 راي
استاكر (آندري تاركوفسكي، 1979) / 39 راي
شوآ (کلود لانزمن، 1985) / 39 راي
پدرخوانده، قسمت دوم (فرانسيس فورد كوپولا، 1974) / 38 راي
راننده تاكسي (مارتين اسكورسيزي، 1976) / 38 راي
دزدان دوچرخه (ويتوريو دسيكا، 1948) / 37 راي
ژنرال (باستر كيتن - كلايد بركمن، 1926) / 35 راي
متروپليس (فريتس لانگ، 1927) / 34 راي
رواني (آلفرد هيچكاك، 1960) / 34 راي

ژان دیلمن،بروکسل، شماره ‌23، کوچه ‌کومرس (شانتال آكرمن، 1975) / 34 راي
تانگوي شيطان (بلا تار، 1994) / 34 راي
400 ضربه (فرانسوا تروفو، 1959) / 33 راي
زندگي شيرين (فدريكو فليني، 1960) / 33 راي
سفر به ايتاليا (روبرتو روسليني، 1954) / 32 راي
پاترپانچالي (ساتيا جيت راي، 1955) / 31 راي
بعضي‌ها داغشو دوست دارن (بيلي وايلدر، 1959) / 31 راي
گرترود (كارل تئودور دراير، 1964) / 31 راي
پيه‌رو خله (ژان لوك گدار، 1965) / 31 راي
زنگ تفريح (ژاك تاتي، 1967) / 31 راي
كلوزآپ (عباس كيارستمي، 1990) / 31 راي
نبرد الجزير
I (جيله پونته كورو،1966) / 30 راي
تارخ‌(هاي) سينما (ژان لوك گدار، 1998) / 30 راي
روشنايي‌هاي شهر (چارلز اسپنسر چاپلين، 1931) / 29
اوگستو مونوگاتاري (كنجي ميزوگوچي، 1953) / 29 راي
اسكله (كريس ماركر، 1962) / 29 راي

...................................


برگزیده کارگردانان در سال 2012:


1) داستان توکیو (ياسوجيرو ازو)
2) 2001: يك ادیسه فضایی (استنلي كوبريك)
3) همشهری کین (اورسن ولز)
4) هشت و نیم (فدريكو فليني)
5) راننده تاکسی (مارتین اسکورسیزی)
6) اینک آخرالزمان (فرانسیس فورد کوپولا)
7) پدرخوانده (فرانسیس فورد کوپولا)
8) سرگیجه (آلفرد هيچكاك، 1958)
9) آینه (آندری تارکوفسکی)
10) دزدان دوچرخه (ویتوریو دسیکا)

منبع: سایت سینمای ما 
نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

یکشنبه 25 تیر1391

عکسهای خاکسپاری استاد حمید سمندریان




خدایش بیامرزاد



نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

جمعه 16 تیر1391

معرفی و نقد کوتاه سه فیلم

جان کارتر : John Carter

 کارگردان : Andrew Stanton

 نویسنده : Mark Andrews، Andrew Stanton

 بازیگران :

 Taylor Kitsch...John Carter

 Lynn Collins...Dejah Thoris

 Samantha Morton...Sola

 Willem Dafoe...Tars Tarkas

 و...............          

 ژانر : اکشن

 درجه سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال )

 زمان : 132 دقیقه

نقد کوتاه: فیلمی بدون جذابیت و هیجان.بسیار ساده.بدون بازی خاصی.جلوه های ویژه نه چندان چشم نواز در مقایسه با بودجه 250 میلیون دلاری.

به نظر من ارزش یکبار دیدن ندارد.


THE GREY



معرفی فیلم _داستان این فیلم اکشن و دلهره آور که بر اساس داستان کوتاهی به نام “Ghost Walker” نوشته ی ایان مکنزی جفرز می باشد، داستان چند مهندس نفت است که در پی خراب شدن یکی از سکو های نفتی در آلاسکا عازم آن منطقه می شوند. اما در میانه راه هلیکوپتر آنها دچار صانحه شده و سقوط می کند. حال چند مهندس نفت بدون امکانات  بدون تجهیزات رادیویی میان دشتی پر برف گیر افتاده اند. هیچ کس از آنها خبر ندارد و تا دور دست ها خبری از وجود انسانی نیست. هوا سرد است و آنها گرسنه. هرکسی به فکر زنده ماندن است. همه ی انها به یک طرف و محاصره شدن توسط گله ای گرگ وحشی گرسنه هم یک طرف. باید برای زنده ماندن کاری کنند، برای رهایی از این شرایط دست به هرکاری می زنند. اما آیا نجات پیدا می کنند؟

ژانر: اکشن، تریلر (دلهره آور)

مدت زمان فیلم: ۱ساعت و ۵۷ دقیقه

تاریخ اکران: ۲۷ ژانویه ۲۰۱۲

درجه بندی سنی :MPAA R به علت محتوای خشن و آزار دهنده و خشن فیلم

محصول: ایالات متحده امریکا

کارگردان: جو کارناهان

Directed by: Joe Carnahan

بازیگران: ، ، ، ، ، ، ،

Starring: Liam Neeson, Frank Grillo, Dermot, Mulroney, Dallas Roberts, Joe Anderson, Nonso Anozie, James Badge Dale, Anne Openshaw

 

نقد کوتاه : موضوع زیبا و جذاب.صحنه های برف کاملا واقعی و باور کردنی.بازیها زیبا.موسیقی بجا.فیلمبرداری و مناظر دوستداشتنی.فیلمی درعین خشونت اما ارامش بخش.به نظر من اگر درمورد واقعی تر به تصویر کشیدن گرگها دقت بیشتری میشد فیلم کم نقص تر میشد .

ارزش چندبار دیدن دارد بخصوص اگر دوبله شود(که درحال دوبله است).


SAFE HOUSE



معرفی فیلم _تازگی ها مامور سابق سیا توبین فراست ( )، که حالا تبدیل به مجرمی بین المللی شده و به مدت یک دهه خبری از او در دست نبود، در افریقا سرو کله اش پیدا شده. از طرفی در افریقا مامور دست پایین سیا به نام  مت وستون ( ) که همیشه به دنبال اثبات کردن خودش بوده موفق به بازداشت توبین فراست می شود و از آنجایی که او مسئول “خانه امن” سیا در آن منطقه بوده توبین را به آنجا منتقل می کند تا از او بازجویی کند. نا گفته نماند که این خانه امن تنها جایی است که کسی به جز ماموران سیا از آن با خبر نیستند! اما ناگهان این مکان مورد حمله ی تعدادی جنایتکار و تروریست قرار می گیرد. آنها به دنبال فراست هستند، اما فراست و مت وستون موفق به فرار می شوند و… . گمان می برید این جانی ها به دنبال چه چیزی هستند؟ به تماشای این فیلم اکشن و دیدنی بنشیند تا پاسخ را بیابید.

ژانر: تریلر ( دلهره آور) و اکشن

مدت زمان فیلم: ۱ساعت و ۵۵ دقیقه

تاریخ اکران: ۱۰ فوریه ۲۰۱۲

درجه بندی سنی :MPAA R به علت خشونت بالای فیلم و نوع الفاظ به کار برده شده

محصول: ایالات متحده امریکا

کارگردان: دنیل اسپینوسا

Directed by: Daniel Espinosa

بازیگران: دنزل واشنگتن، رایان رینولدز، ، ، ، ، ، ،

Starring: Denzel Washington, Ryan Reynolds, Vera Farmiga, Brendan Gleeson, Sam Shepard, Rubén Blades, Nora Arnezeder, Robert Patrick, Liam Cunningham


نقد کوتاه: این فیلم موضوع خاص و جدیدی ندارد.صحنه های زد و خورد و اکشن جذابی هم ندارد.اما شاید تنها حضور دنزل واشنگتن نقطه قوت این فیلم برای دیدنش است.

درمجموع ارزش دیدن دارد.


نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

چهارشنبه 10 خرداد1391

فهرست 10 بازیگر فیلمساز سینمای ایران در سال 1390


 

فهرست کامل ۱۰ بازیگر پول‌ساز امسال را با ذکر نام آثاری که هر بازیگر‌ در آن حضور داشته، و مجموع درآمد هر کدام از بازیگران بدین شرح است :

۱- امین حیایی: 9/040 میلیارد تومان (اخراجی‌های ۳- شیش و بش- زنان مریخی مردان ونوسی- شب)

۲- رضا عطاران: ۰۸۱ /۶ میلیارد تومان ( ورود آقایان ممنوع- اسب حیوان نجیبی است- اخلاقتو خوب کن- سه درجه تب)

۳- لیلا حاتمی: ۵۸۷ /۴ میلیارد تومان (جدایی نادر از سیمین- سعادت آباد- چیزهایی هست که نمی‌دانی- شیرین)

۴- شهاب حسینی: ۵۵۵/ ۳ میلیارد تومان (جدایی نادر از سیمین- برف روی شیروانی داغ- سوت پایان)

۵- حامد بهداد: ۳۴۰/ ۳ میلیارد تومان (سعادت آباد- جرم- پرتقال خونی- زندگی با چشمان بسته- شبانه روز- قبرستان غیر انتفاعی)

۶- آناهیتا نعمتی: ۲۶۲/۳ میلیارد تومان (شیش و بش- درامتداد شهر- پایان دوم- پرستوهای عاشق- برف روی شیروانی داغ- یکی از ما دو نفر)

۷- محمدرضا گلزار: ۴۰۲ /۲میلیارد تومان ( شیش و بش- در امتداد شهر)

۸- نگار جواهریان: ۲۸۷/ ۲میلیارد تومان (یه حبه قند- اینجا بدون من- شبانه روز- شیرین)

۹- مهناز افشار: ۱۱۷/ ۲ میلیارد تومان (سعادت آباد- قصه پریا- شبانه روز- شیرین)

۱۰- حامد کمیلی: ۶۹۲/ ۱ میلیارد تومان (اخلاقتو خوب کن- پایان نامه- پرستو‌های عاشق)

منبع:سایت سینمای ما

نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

چهارشنبه 10 خرداد1391

برندگان جشنواره کن 2012


نخل طلا: میشائیل هانکه برای «عشق»

جایزه بزرگ هیات داوران: «واقعیت» ساخته ماتئو گارونه

بهترین بازیگر زن: مشترکا به کاسمینا استارتان و کریستینا فلوتور، دو بازیگر گمنام «آن سوی تپه‌ها» ساخت کریستین مونگیو

بهترین بازیگر مرد: مدس میکلسون بازیگر «شکار» ساخته توماس وینتربرگ

جایزه بهترین کارگردانی: کارلوس ریگاردس كارگردان مكزيكي براي فيلم «بعد از تاريكي، روشنايي»

بهترین فیلمنامه: کریستین مونگیو برای «آن سوی تپه‌ها»

جایزه وِیژه هیات داوران: «سهم فرشتگان» ساخته کن لوچ

جایزه دوربین طلایی: «جانواران حيات وحش جنوب» ساخته بن زیتلین


نخل طلا: میشائیل هانکه برای «عشق»



بهترین فیلمنامه: کریستین مونگیو برای «آن سوی تپه‌ها»



جایزه وِیژه هیات داوران: «سهم فرشتگان» ساخته کن لوچ



بهترین بازیگر زن: مشترکاً به کاسمینا استارتان و کریستینا فلوتور براي «آن سوی تپه‌ها» ساخته کریستین مونگیو



بهترین کارگردانی: کارلوس ریگاردس براي «بعد از تاريكي، روشنايي»



جایزه بزرگ هیات داوران: «واقعیت» ساخته ماتئو گارونه



  • جایزه دوربین طلایی: «جانواران حيات وحش جنوب» ساخته بن زیتلین





  • نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

    چهارشنبه 27 اردیبهشت1391

    فهرست برندگان مطرح دوران پیشین جشنواره کن

    اتحاد آرام (Union Pacific) به کارگردانی سسیل بی دمیل از ایالات متحده آمریکا، سال ۱۹۳۹.

    ملاقات مختصر (Brief Encounter) به کارگردانی دیوید لین از انگلستان، سال ۱۹۴۶ /

    آتش گلوله (Cross Fire) به کارگردانی ادوارد دیمیتریک از ایالات متحده آمریکا، سال ۱۹۴۷/

    مرد سوم (The Third Man) به کارگردانی کارول رید از انگلستان، سال ۱۹۴۹ میلادی.

    معجزه در میلان (Miracolo a Milano) به کارگردانی ویتوریو دسیکا از ایتالیا و فروکن جولی (Froken Julie) به کارگردانی الف سجوبرگ از سوئد، سال ۱۹۵۱/

    داستان غم انگیز اوتللو: لنگرگاه ونیز (The Tragesy of Othello: The Moor of Venice) به کارگردانی اورسون ولز از ایالات متحده آمریکا و دو سولدی دی اسپرانزا (Due Soldi di speranza) به کارگردانی رناتو کاستلانی از ایتالیا، سال ۱۹۵۲/

    لو سولار دو لپور (Le Salaire de la peur) به کارگردانی هنری جورج گلوزوت از فرانسه، سال ۱۹۵۳/

    ژیگوکومون (Jigokumon) به کارگردانی تنوسوک کینوگاسا از ژاپن، سال ۱۹۵۴/

    مارتی (Marty) به کارگردانی دلبرت وان از ایالات متحده آمریکا، سال ۱۹۵۵/

    جهان خاموش (Le Monde du silence) به کارگردانی ژک یس کاستو و لوییس میل از ایتالیا، سال ۱۹۵۶/

    تشویق دوستانه (Friendly Persuasion) به کارگردانی ویلیام وایلر از ایالات متحده آمریکا، سال ۱۹۵۷/

    لتیات ژوراولی (Letyat Zhuravli) به کارگردانی میخائیل کالاتوزوف از شوروی سابق، سال ۱۹۵۸/

    اورفئو سیاه پوست (Orfeu Negro) به کارگردانی مارسل کاموس از برزیل، سال ۱۹۵۹ میلادی.

    زندگی شیرین (La dolce Vita) به کارگردانی فدریکو فلینی از ایتالیا، سال ۱۹۶۰/

    ویریدیانا (Viridiana) به کارگردانی لوییس بانوئل از اسپانیا و اون آسی لانگ ابسنس (Une aussi Longue absence) به کارگردانی هنری کولپا از فرانسه، سال ۱۹۶۱/

    او پاگادور دو پرومساس (O Pagador de Promessas) به کارگردانی آنسلمو دوارته از برزیل، سال ۱۹۶۲/

    ایل گاتوپاردو (Il gattopardo) به کارگردانی لوچینو ویسکونتی از ایتالیا، سال ۱۹۶۳/

    چتر شربورگ (The Umbrellas of Cherbourg) به کارگردانی ژک دمی از فرانسه، سال ۱۹۶۴/

    حقه و چگونگی رسیدن به آن (The Knack and How to Get It) به کارگردانی ریچارد لستر از انگلستان، سال ۱۹۶۵

    / یک مرد و یک زن (A Man and A Woman) به کارگردانی کلود لوچ از فرانسه و سیگنور و سیگنوری (Signore & signori) به کارگردانی پیترو گرمی از ایتایا، سال ۱۹۶۶/

    انفجار (Blow Up) به کارگردانی مایکل آنجلو آنتونیونی از ایتالیا، سال ۱۹۶۷/

    اگر (If) به کارگردانی لیندسی اندرسون از انگلستان، سال ۱۹۶۹ میلادی.

    «خمیر» (Mash) به کارگردانی رابرت آلتمن از ایالات متحده آمریکا، سال ۱۹۷۰/

    «رفتن به میان» (The Go Between) به کارگردانی جوزف لوسی از انگلستان، سال ۱۹۷۱/

    «ایل کاسو ماتی» (Il Caso Mattei) به کارگردانی فرانسیسکو روسی از ایتالیا، و «کلاس اوپرا در پارادیزو» (La classe operaia va in paradise) به کارگردانی الیو پتری از ایتالیا، سال ۱۹۷۲/

    «مترسک» (Scarecrow) به کارگردانی جری شاتزبرگ از ایالات متحده آمریکا و «مزدور» (The Hireling) به کارگردانی آلان بریجز از انگلستان، سال ۱۹۷۳/

    «مکالمه» (The Conversation) به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا از ایالت متحده آمریکا، سال ۱۹۷۴/

    «کرونیک دزانیز دبریس» (Chronique des annees de braise) به کارگردانی محمر لخدار هامینا از الجزیره، سال ۱۹۷۵/

    «راننده تاکسی» (Taxi Driver) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، سال ۱۹۷۶/

    «پدر پیر» (Padre Padrone) به کارگردانی پائولو تاویانی و ویتوریو تاویانی از ایتالیا، سال ۱۹۷۷/

    «درخت وودن کلاگز» (The Tree of Woodenclogs) به کارگردانی ارمانو اولمی از ایتالیا، سال ۱۹۷۸/ «

    اینک آخرلازمان» (Apocalypse Now) به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا از ایالات متحده آمریکا و «ده درام» (The Ten Drum) به کارگردانی ولکر اشلوندورف از آلمان غربی، سال ۱۹۷۹ میلادی.

    «کاگموشا» (Kagemusha) به کارگردانی آکیرا کوروساوا از ژاپن و «تمام آن جاز» (All That Jazz) به کارگردانی باب فاس از ایالات متحده آمریکا، سال ۱۹۸۰/

    «مردی از جنس آهن» (Man of Iron) به کارگردانی آندره واید از لهستان، سال ۱۹۸۱/

    «مفقود» (Missing) به کارگردانی کاستا گاوراس از ایالات متحده آمریکا و «راه» (Yol) به کارگردانی شزیف گورن و ییلماز گونی از ترکیه، سال ۱۹۸۲/

    «تصنیف نارایاما» (La Ballade de Naryama) به کارگردانی شوهی ایمامورا از ژاپن، سال ۱۹۸۳/

    «پاریس، تگزاس» (Paris, Texas) به کارگردانی ویم وندرز از آلمان غربی، سال ۱۹۸۴/

    «زمانی که پدر برای کار دور از خانه بود» (When Father Was away on Business) به کارگردانی امر کاستاریکا از یوگوسلاوی، سال ۱۹۸۵/

    «عملیات» (The Mission) به کارگردانی رولند جوف از انگلستان، سال ۱۹۸۶/

    «زیر خورشید ساتن» (Under the Sun of Satan) به کارگردانی موریس پیالات از فرانسه، سال ۱۹۸۷/

    «پله فتح» (Pelle the Conqueror) به کارگردانی بیلی آگوست از سوئد، ساخت ۱۹۸۸

    / «دروغ و نوار ویدئو» (Liea and Videotape) به کارگردانی استیون سودربرگ از ایالت متحده آمریکا، سال ۱۹۸۹ میلادی.

    «وحشی بالفطره» (Wild at Heart) به کارگردانی دیوید لینچ از ایالات متحده آمریکا، سال ۱۹۹۰/

    «بارتون فینک» (Barton Fink) به کارگردانی جول کوئن از ایالات متحده آمریکا، سال ۱۹۹۱/

    «دن گودا ویلجان» (Den goda viljan) به کارگردانی بیلی آگوست از سوئد، سال ۱۹۹۲

    / «پیانو» (The Piano) به کارگردانی جین کمپیون از استرالیا و «بدرود همسرم» (Farewell My Concubine) به کارگردانی کیگ چن از چین، سال ۱۹۹۳/

    «پالپ فیکشن» (Pulp Fiction) به کارگردانی کوانتین تارانتینو از ایالات متحده آمریکا، سال ۱۹۹۴/

    «زیرزمین» (Underground) به کارگردانی امیر کاستاریکا، از یوگوسلاوی، سال ۱۹۹۵/

    «رازها و دروغ ها» (Secrets and Lies) به کارگردانی مایک لی از انگلستان، سال ۱۹۹۶/

    «طعم گیلاس» به کارگردانی عباس کیارستمی از ایران و «مارماهی» (The Eel) به کارگردانی شوهی ایمامورا از ژاپن، سال ۱۹۹۷/

    «جاودانگی و یک روز» (Eternity and A Day) به کارگردانی تئودوروس آنگلوپولوس از یونان، سال ۱۹۹۸/ «روستا» (Rosetta) به کارگردانی ژان پیر داردنه و لوک داردنه از فرانسه، سال ۱۹۹۹میلادی.

    «رقصنده در تاریکی» (Dancer in the Dark) به کارگردانی لارس فن تریر از دانمارک، سال ۲۰۰۰/

    «آن برخی چیزهای واقعی را لمس می کند» (It Touches On Something Real) به کارگردانی نانی مورتی از ایتالیا، سال ۲۰۰۱/

    «پیانیست» (The Pianist) به کارگردانی رومن پولانسکی از فرانسه، سال ۲۰۰۲/

    «فیل» (Elephant) به کارگردانی گاس فن سانت از ایالات متحده آمریکا، سال ۲۰۰۳/

    «فارنهایت ۱۱/۹» (Fahrenheit ۹/۱۱) به کارگردانی مایکل مور از ایالت متحده آمریکا، سال ۲۰۰۴/

    «بچه» (The Child) به کارگردانی ژان پیر داردنه و لوک داردنه از فرانسه، سال ۲۰۰۵/

    «بادی که بارلی را لرزاند» (The Wind That Shakes the Barley) به کارگردانی کن لوچ از ایرلند، سال ۲۰۰۶/

    «۴ ماه، ۳ هفته و ۲ روز» (۴ Months, ۳ Weeks and ۲ Days) به کارگردانی کریستین مونگیو از رمانی، سال ۲۰۰۷/

    «کلاس» (The Class) به کارگردانی لورنت کانتت از فرانسه، سال ۲۰۰۸/

    «روبان سفید» (The White Ribbon) به کارگردانی میشائیل هنانک از آلمان، سال ۲۰۰۹ میلادیو

    «عمو بونمی که می تواند خاطرات گذشته اش را به یاد آورد» (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives) به کارگردانی آپیچاتپانگ ویراستاکول از تایلند، سال ۲۰۱۰/

    «درخت زندگی» (Tree of Life) به کارگردانی ترنس مالیک از ایالات متحده آمریکا، سال ۲۰۱۱ میلادی.

     

    نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

    چهارشنبه 27 اردیبهشت1391

    درآمد یک میلیارد دلاری - برادران وارنر - در سال 2012

    تنها با گذشت ۵ ماه از سال ۲۰۱۲ میلادی، مسئولان «برادران وارن» اعلام کرده اند که درآمد حاصل از اکران فیلم های این شرکت در کشورهای سراسر دنیا، برای پانزدهمین بار از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.

    مسئولان «برادران وارنر» روز گذشته در حالی اعلام کردند که درآمد حاصل از اکران فیلم های این شرکت در کشورهای سراسر دنیا از مرز یک میلیارد دلار گذشته است که تنها ۵ ماه از سال ۲۰۱۲ میلادی گذشته است.

    بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود رپورتر، سال ۲۰۱۲ میلادی دوازدهمین سال پیاپی است که «برادران وارنر» به عنوان نخستین شرکت فیلمسازی اعلام می کنند که در آمد حاصل از اکران آثارشان در کشورهای سراسر جهان به غیر از سینماهای آمریکای شمالی از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.

    بنابر اظهارات مسئولان «برادران وارنر»، فیلم های سینمایی «شرلوک هلمز: بازی سایه ها» (Sherlock Holmes: A Game of Shadows)، «مسافرت ۲: جزیره اسرارآمیز» (Journey ۲: The Mysterious Island) و «خشم تایتان ها» (Wrath of the Titans) بیشتر تاثیر را در بالا بردن درآمد این شرکت فیلمسازی در ۵ ماه نخست سال ۲۰۱۱ میلادی داشته اند.

    «شرلوک هلمز: بازی سایه ها» در مجموع توانسته است فروشی برابر با ۵۴۳ میلیون دلار را برای خود رقم بزند که مبلغی برابر با ۳۵۷ میلیون دلار آن در گیشه سینماهای سایر کشورهای جهان به جز آمریکا و کانادا رقم خورده است.

    همچنین فیلم های سینمایی «مسافرت ۲: جزیره اسرارآمیز» و «خشم تایتان ها» نیز در گیشه سایر کشورهای جهان به غیر از سینماهای آمریکا و کانادا به ترتیب فروشی برابر با ۲۲۲ و ۲۱۸ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

    فیلم سینمایی «سایه های تاریک» (Dark Shadows) به کارگردانی تیم برتون که به تازگی اکران خود در سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان را آغاز کرده است نیز به عنوان یکی از آثار پردرآمد شرکت فیلمسازی «برادران وارنر» در سال ۲۰۱۲ میلادی به شمار می آید.

    علاوه بر این مسئولان «برادران» وارنر اعلام کرده اند که مبلغ ۳۲۴ میلیون دلار از این یک میلیارد دلار حاصل اکران آثار سه بعدی این شرکت فیلمسازی بوده است.

    در مجموع «برادران وارنر» تا به امروز توانسته ۱۵ بار عنوان نخستین شرکت فیلمسازی که مبلغ درآمد آن از مرز یک میلیارد دلار می گذر را به خود اختصاص دهد.

    این شرکت فیلمسازی ۴ بار نیز عنوان نخستین شرکت فیلمسازی که در یک سال مبلغ درآمد آن از ۲ میلیارد دلار گذشته است را به خود اختصاص داده است.

    نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

    چهارشنبه 27 اردیبهشت1391

    جدول فروش فیلمهای اکران دوم بهارسال 1391


    (خنده در باران) به کارگردانی داریوش فرهنگ با 11 روز اکران در 21 سینما، 590,375,000 ریال

    (آخرین سرقت) به کارگردانی پدرام علیزاده با 4 روز اکران در 13 سینما، 61,970,000 ریال

    (چک) به کارگردانی کاظم راست گفتار با 4 روز اکران در 24 سینما، 251,068,500 ریال

    (عقاب) به کارگردانی کوین مک‌دونالد با 4 روز اکران در 4 سینما، 4,139,500 ریال

    (فیتیله و ماه پیشونی) به کارگردانی آرش معیریان با 47 روز اکران، 2,268,552,000 ریال

    (قلاده های طلا) به کارگردانی ابوالقاسم طالبی با 58 روز اکران در 13 سینما، 12,629,151,000 ریال

     
    (نارنجی‌پوش) به کارگردانی داریوش مهرجویی با 31 روز اکران در 16 سینما، 6,298,431,500 ریال

    (سیب و سلما) به کارگردانی حبیب الله بهمنی با 20 روز اکران در 10 سینما، 111,152,500 ریال

    (چگونه میلیاردر شدم) به کارگردانی علی عبدالعلی زاده با 23 روز اکران در 17 سینما، 1,016,419,500 ریال

    (انتهای خیابان هشتم) به کارگردانی علیرضا امینی با 54 روز اکران در 16 سینما، 6,887,454,000 ریال

    نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 

    چهارشنبه 13 اردیبهشت1391

    سریالهای درجه الف در حال ساخت تلویزیون


    نوشته شده توسط مانی در |  لینک ثابت   • 
    مطالب جدیدتر
    مطالب قدیمی‌تر